زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست
زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست

داعش و تفکرات انسانی


داعش و تفکرات انسانی  
در جهان امروز مبنای تفکرانسانها کیفیت و کمیت نیازهایی است که توسط جامعه بشری احساس می شود و هر یک از جوامع بر اساس سطح، عمق و ارتفاع خواسته هایشان به تفکر می نشینند و در باره آنها اندیشه می کنند.

احساس نیاز به دین شاید قبل از آمدن پیامبران احساس نمی شد اما با فرستاده شدن رسولان الهی از سوی خالق جهان هستی و ابلاغ آموزه های آسمانی از سوی آنان تحول چشمگیری در رفتار بشری بوجود آمد و پس از آن بسیاری از مشکلات یا کاهش یافت و یا بکلی محو گردید اما در کنار این برکت ایزدی مشکلاتی هم دامنگیر بشر شد و کسانی با سوءاستفاده از دین و تعالیم دینی مشکلات بزرگ و کوچکی را برای انسانهای دیندار بوجود آوردند تا حدی که این اقدامات منشاء بروز اختلافات خونبار و جنگهای خانمان برانداز شد.
ایجاد فرق و شعبات متعدد و مختلف در ادیان که همه آنها نشانه خوی و خصلت انسان برای ایجاد قدرت مستقل است با سرعت گسترش یافت و تندروی پیروان آنها باعث پدید آمدن کینه ها و خشونتها شد و رفته رفته جغرافیای سیاسی جهان با زیرساختهای دینی بنا نهاده شد و هم اکنون ما شاهد یکی از پدیده های ضد انسانی در منطقه بنام داعش یا همان دولت اسلامی عراق و شام هستیم.
این پدیده که ریشه های آن در دل تصمیم گیری سرویس های اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورها نهفته است با زیر پا گذاشتن ارزشهای انسانی و با اقدامات ضد بشری و تنها به بهانه استقرار تفکر فرقه ای خود قصد دارد نظر جهانیان را به خود جلب نماید و از سوی دیگر برخی کشورها نیز با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ فرصت های بیشتری به این گروه تندروی فرقه ای می دهند تا دامنه اقداماتشان وسعت یابد.
کشور عزیزمان ایران در این میان نقش قابل توجهی در برخورد با این جریان دارد چراکه نمایندگی تفکر شیعه در جهان اکنون در اختیار ماست و همه چشم ها به ما دوخته شده تا واکنش ما را نظاره گر باشند.
در این برهه حساس باید چه کرد؟
بخشی از کینه ها و خشم های بوجود آمده در نهاد بشر در نتیجه عملکردهایی است که در محیط زندگی او رخ می دهد و در این مورد نیز داعش به نوعی زاییده تندروی های اعتقادی برخی از پیروان فرق و مذاهب ادیان است و اگر بخواهیم دلایل و ریشه های آن را به بررسی بنشینیم در این نوشتار مجال نمی یابیم زیرا بنابر اختصار داریم اما بطور کلی می توانیم مدعی شویم که سرویس های اطلاعاتی برخی از کشورها با استفاده از زمینه های بوجود آمده در بستر اعتقادی افراد داعش به موفقیت هایی که می بینیم دست می یابند.
اگر بخواهیم در مقابل این جریان بایستیم نیاز به برنامه ای پیچیده تر از آنچه آنان در حال انجام دادن آن هستند داریم و این پیچیدگی تا زمان موفقیت نهایی باید در نهان و دور از اطلاع سرویس های مذکور باشد.
مغز متفکر این جریان هر که باشد ناشناخته است و هرگز رخ نشان نمی دهد بنابراین مقصر دانستن این و آن دردی را دوا نمی کند و چاره کار تنها طراحی و اجرای برنامه ای کارآمد و پایان دهنده است که به نظر می رسد این اقدام در حال انجام است.
فراموش نکنیم که آموزه های الهی و آسمانی برای راحتی و آرامش بشر از طریق پیامبران خدا به عامه مردم ابلاغ شده و هرگونه حرکتی که مخل آسایش انسان باشد نمی تواند برآمده از تفکر و اندیشه الهی باشد.
از سوی دیگر نباید از نقشی که صاحبان بنگاههای کلان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی دارند غافل بمانیم چون در این میان نقش آنها محوری تر از همه عوامل این ماجرا است.
اگر نیروهای داعش را 3000 نفر فرض کنیم و در طول 24 ساعت هر یک بخواهندیک قرص نان بخورند هزینه این تعداد نان چقدر می شود و از چه منبعی باید تامین گردد؟
آنهایی که از مناقشات مسلحانه در سراسر جهان بویژه در منطقه استراتژیکی خاورمیانه منافع سرشار نصیبشان می شود بی تردید در پشتیبانی از این دسیسه نقش اساسی را ایفا می کنند.
مرگ انسانهای بی گناه و بی خانمان شدن عده ای دیگر چیزی نیست که صحنه گردانان این نوع غائله ها به آنها بپردازند بلکه نکته مهم، خروجی هایی است که در چارچوب تعاریف اقتصادی، صنعتی و بازرگانی می گنجد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد