زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست
زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست

مردان هرزه، زنان فاحشه!!!

مردان هرزه، زنان فاحشه!!!

مردان هرزه، زنان فاحشه!!!
دیروز در صفحه اینترنتی یکی از دوستان این مطلب را دیدم:
"وقتی می بینم بعضی از دختران روزگار ما به خاطر لذت های زودگذر، خیلی زود دوست پسران خود را عوض می کنند، دلم به حال زنان روسپی که در جامعه بدنام شده اند می سوزد."
 یکی از مواردی که همه از واژه "هرزه" استفاده می کنند در باره پیچ و مهره ها است که بطور معمول می گویند این پیچ و یا این مهره هرز است!

پیچ و مهره
تا کنون از خود پرسیده اید که چرا چنین می گویند؟
بله، زمانی که رزوه های یک مهره یا پیچ ساییده شده باشد و بر اثر این موضوع هر مقدار که بر محور پیچ، مهره را می چرخانید محکم نمی شود، در این لحظه می گویید که این پیچ یا مهره هرز است.

مهره
 محکم نشدن پیچ در مهره و مهره بر پیچ را هرزگی می گویند!
حال اگر مهره دارای رزوه های سالم و قوی باشد و پیچ دچار ساییدگی رزوه شده باشد چه می گوییم؟
آیا می توانیم بگوییم که پیچ و مهره هرز شده اند؟
یا اینکه درست آن است که بگوییم مهره سالم است و پیچ هرز شده است؟!

پیچ
اکنون می خواهیم بدانیم که چرا پیچ و یا مهره هرز می شوند؟
اگر به کارهای فنی آشنا باشید خیلی خوب می دانید که ساییدگی رزوه های پیچ و مهره ناشی از چیست و راههای پیشگیری از این فرایند کدامند.
رزوه های یک انسان بی شک اخلاق اوست و اگر اخلاق دچار ساییدگی شود هرزگی اجتناب ناپذیر خواهد بود و این واقعیت نتیجه ای است که زن و مرد نمی شناسد یعنی هیچ استثنایی در این باره بین زن و مرد وجود ندارد.
اغلب کسانی که هرزگی را صفت اختصاصی زنان می دانند دچار خود فریبی هستند و به عبارتی دیگر می توان چنین عنوان کرد که این افراد برای فرار از واقعیت به این وادی خطرناک کشیده می شوند.
پیشگیری از هرزگی زنان توسط مردان زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که معنای واقعی این واژه منفور جامعه را بدانند و مکانیزم های رفتاری افراد هرزه، قبل و بعد از ابتلاء را شناسایی و بررسی کرده باشند.
از سوی دیگر هر چه زمان می گذرد مردم با واقعیت های مربوط به هرزگی بیشتر آشنا می شوند به ویژه آنکه امروزه همه بدرستی می دانند غفلت در مقابل رفتارهای زن توسط مرد و بلعکس، یکی از عوامل اصلی هرزگی به شمار می آید.
 پایبندی به اخلاق آرزوی دیرینه انسانها در مورد یکدیگر است و حتی کسانی که به کمترین قوائد اخلاقی مقید نیستند از طرف مقابل خود تعهد اخلاقی را می خواهند.
حوادث مرگباری که بر اثر خیانت یک زن به مرد و یا مرد به زن رخ می دهد نشان می دهد که در بسیاری از این ماجراها شخص قاتل خود هرزه ای بیش نبوده ولی توان تحمل هرزگی طرف مقابل خود را نیز نداشته است.
شاید روزی شاهد این صحنه بوده اید که فرزند پسر یک خانواده پس از سپری کردن اوقات یکروزه خود با چند دختر که به اصطلاح به آنان "جی اف" می گویند وارد منزل شده و با مشاهده صحنه ای که خواهرش با تلفن مشغول صحبت با یک پسر است به خشم آمده و بلادرنگ وارد آشپزخانه می شود و با در دست گرفتن کارد آشپزخانه به سمت خواهر خود آمده و قصد جانش را می کند.
در بسیاری از این موارد کسی نیست از این پسر بپرسد که انصافت کجاست؟!!! چطور ارتباط شما با چند و یا در برخی مواقع چندین دختر عیب نیست ولی در همان شرایط اگر خواهر شما با یک پسر مکالمه تلفنی داشته باشد عیب است؟ تماس فیزیکی در مقابل تماس تلفنی!!!
البته معلوم نیست تماس خواهر این آقا پسر با جنس مخالف خود برای چه منظور انجام شده است؟
شاید یک ارتباط کاری و تحصیلی باشد. به نظر می رسد ریشه این رفتارها در مجموعه رفتارهای پدرها و مادرها قرار داشته باشد و الگوهای رفتاری دارای مشکلات بنیادین است.
فرزندان یک خانواده با دقت نظاره گر رفتارهای پدرها و مادرهای خود هستند و از آنها الگو می گیرند پس لازم است که قبل از هر چیز الگوهای رفتاری زن و شوهرهای جامعه را تغییر دهیم.
خانواده هایی که روابط پسران و دختران خود را بیش از اندازه و استاندارد اخلاقی باز و یا بسته نگه می دارند همیشه در معرض خطر هستند و باید خود را آماده حوادث تلخ ناشی از رفتارهایشان کنند.
یکی از مراحل اولیه هرزگی پسران و دختران از این ناحیه آغاز می شود که با استفاده از الگوهای خوب رفتاری می توان عوامل هرزگی را تا سطح قابل توجهی کاهش داد.
 البته در باره هرزگی و عوامل آن می توان صفحات بسیاری را نگاشت اما هدف از این نوشتار، تذکر این مطلب بود که هرزگی تنها مختص جنس مونث نیست و جنس مذکر هم در صورت رعایت نکردن اصول اخلاقی در روابط با جنس مخالف هرزه شناخته خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد