زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست
زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست

مالیات، سرمایه گذاری و امنیت شغلی؟

 

مالیات، سرمایه گذاری و امنیت شغلی؟

 توجه توجه!!!

این مطالب را می نویسم، اما کاربرد آن پس از به نتیجه نرسیدن اجرای طرح حذف سوبسیدها خواهد بود.  

بالاخره طرح حذف سوبسیدها اجرا شد و مردم با برخی واقعیت های آن روبرو شدند. 

امروز به یاد روزهایی که طرح حذف دادسراها کلید خورده بود افتادم که بسیاری از قضات برجسته کشور با ارائه دلایل روشن، اجرای طرح مذکوررا به ضرر کشور می دانستند اما هیچ توجهی به گفته ها و نوشته های آنان نشد. 

طرح حذف دادسراها و تشکیل دادگاههای عام اجرا شد و دادسراها موجودیت خود را از دست دادند ودر نتیجه اجرای این طرح بسیاری از قضات به نشانه اعتراض به اجرای این طرح از بدنه دستگاه قضایی جدا شدند و به مشاغل دیگری روآوردند.   

عده ای دفتر وکالت و عده ای دیگر دفتر خانه اسناد رسمی راه اندازی کردند و برخی دیگر نیز مشاور حقوقی در دستگاههای دولتی و غیر دولتی شدند. 

پس از چند سال با شگفتی خبر احیای دادسراها را شنیدیم و هر شب اخبار صداوسیما خبر راه اندازی دادسراها در نقاط مختلف کشور را پوشش می داد. 

پس از احیای دادسراها هیچکس از هیچ کس دیگری نپرسید که چرا دادسراها حذف شدند و آنگاه چرا راه اندازی شدند؟  

شاید روزی مسئولان به این نتیجه برسند که باید سوبسیدها برقرار شود و در آن موقع پیشنهاد ما این است: 

بزرگترین مشکل این مملکت تقسیم  ناعادلانه ثروت است و اگر ثروت کشور که متعلق به همه مردم ایران است به طور صحیح و منصفانه تقسیم شود فقر، بیکاری و فساد بطور خودکار از صحنه روزگار این مردم محو خواهد شد. 

تا آنجایی که ما اطلاع داریم طرفداران طرح حذف سوبسیدها می گفتند که سوبسیدهایی که به برخی کالاها و خدمات تعلق دارد، مورد استفاده فقیر و غنی قرار می گیرد و حال آنکه نباید این سوبسیدها به افراد دارا داده شود. 

گمان نمی کنم این حرف منطقی را کسی رد کند که افراد دارا نباید از سوبسیدها بهره ببرند زیرا به قدر کافی دارای درآمد هستند و از پس هزینه های زندگی برمی آیند اما برای دور نگه داشتن سوبسیدها از افراد دارا راههای دیگری هم وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهد شد: 

ساماندهی امور مالیاتی: 

همه می دانیم که نظام مالیاتی ما آنگونه که باید و شاید کارآمد نیست و بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی این کشور مرتکب عمل فرار مالیاتی می شوند و همین موضوع باعث بوجود آمدن قشر سرمایه دار بی مسئولیت می گردد. 

بی مسئولیت از آن جهت که در مقابل فقر، فساد و بیکاری جامعه هیچ مسئولیتی احساس نمی کنند و رفته رفته خود مسبب ناهنجاریهای بزرگ اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی می گردند. 

بنابراین اگر نظام مالیاتی کشور کارآمدتر گردد و توان دریافت مالیات  از اشخاص حقوقی و حقیقی را افزایش دهد، بخش عمده ای از ثروت کشور که به نا حق در دست سرمایه داران مالیات گریز مانده است آزاد می گردد و بین افراد جامعه به درستی تقسیم می شود. 

امنیت سرمایه گذاری:  

همه سرمایه داران باید به سرمایه گذار تبدیل شوند و تنها راه جلوگیری از انباشت سرمایه در نزد سرمایه داران هموارسازی امور مربوط به سرمایه گذاری است.  

سرمایه داران در سه سطح خرد، میانه و کلان می بایست با بهره برداری از شبکه های اطلاعاتی و آماری که در نتیجه پژوهشهای اقتصادی،صنعتی و بازرگانی شکل می گیرند، توان سرمایه گذاری را بدست آورده و کمبود نقدینگی را (که یکی از موانع توسعه است) جبران نمایند.  

هم اکنون سرمایه گذاران کشور با موانع و چالش های بزرگ و کوچکی روبرو هستند که امر سرمایه گذاری را با کندی روبرو کرده  و نبود امنیت کافی برای سرمایه گذاری، روند توسعه را با چالش های جدی روبرو ساخته است.  

تهیه، تدوین و اجرای برنامه های کارآمد برای بالابردن امنیت سرمایه گذاری علاوه بر جلوگیری از انباشت بی مورد سرمایه، اجرای طرحهای توسعه دهنده را نیز به دنبال خود خواهد داشت. 

امنیت شغلی: 

هم اکنون، یکی از مشکلات کارکنان سالم و خدمتگزار بخش های دولتی و غیر دولتی تهدیدهایی است  که از سوی افراد مخالف منافع مردم و مملکت برعلیه آنان صورت می گیرد. 

افرادی که بی رحمانه بر منافع این کشو می تازند و همانها مانع اصلی بر سر راه توسعه پایدار این کشور هستند. 

بارها دیده شده که مسئولان سالم و خدمتگزار مورد اذیت وآزار قشر مذکور قرار می گیرند و در مقابل رفتارهای ایذایی آنان از هیچ سیستم دفاعی برخوردار نیستند. 

اگر مسئولان کشور برای امنیت شغلی کارکنان متعهد و متخصص کشور چاره ای بیندیشند آنگاه شاهد رشد و توسعه این مرزوبوم نیز خواهیم بود.  

واگر این سه مورد یعنی توانبخشی نظام مالیاتی، افزایش سطح امنیت سرمایه گذاری و ارتقاء امنیت شغلی مورد توجه ویژه مردم و مسئولان کشور قرار گیرد، دیری نمی پاید که همه ما از زندگی مطلوبی برخوردار خواهیم شد. 

درغیر اینصورت اجرای هر طرحی برای رسیدن به وضعیت مطلوب... 

ادامه دارد

 

نظرات 1 + ارسال نظر
شمالنا پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 16:54 http://www.shomalna.com/component/content/article/115-1389-08-26

گزارش آماری سایتهای خبری مازندران در پاییز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد