زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست
زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

زیر چتر آبی - Under the blue umbrella

فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم *** موجیم که آسودگی ما عدم ماست

طرح سالمسازی برگزاری انتخابات

 

طرح سالمسازی برگزاری انتخابات 

=================== 

در روزهای اخیر که آخرین مهلت کسانی که می بایست برای شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی استعفا دهند به پایان رسیده بود، بحث پیرامون انتخابات در حوزه های انتخابیه آشکارتر شد و فعل و انفعالات اولیه انتخاباتی شکل گرفت.

تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت و نحوه مدیریت و بهره برداری از منابع کشور ، انگیزه مهم انقلاب اسلامی ایران بود که با مشیت الهی ، رهبری بنیانگذار انقلاب (ره) و همت مردم به وقوع پیوست .

ارزشمند بودن نظر مردم در امور مملکتی از دیدگاه حاکمیت می تواند از طرق مختلف اثبات شود که یکی از مهمترین آنها برگزاری انتخابات است .

در ایران پس از انقلاب 57 انتخابات متعددی برگزار می شود و مردم تا کنون برای تعیین نوع حکومت، اعضای مجلس خبرگان رهبری ، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بارها به پای صندوق های رای رفتند و اراده خود را به اثبات رساندند .

مردمی بودن یک نظام گرچه با برگزاری انتخابات های متعدد میتواند به اثبات برسد اما برسر راه این باور ، چالشی نیز وجود دارد که باید در هر مرحله جداگانه رفع گردد . چالش مذکور عبارت است از دارا بودن سلامت یا نبود سلامت در کیفیت برگزاری انتخابات و تردیدی وجود ندارد که برخی از نامزدها ، گروهها و احزابی که وارد مراحل اجرائی انتخابات می شوند ، گاهی مرتکب جرائم و تخلفاتی می گردند که عدم رسیدگی جدی و به موقع به آنها باعث نا امیدی مردم و مسئولان از عملکرد صحیح و سریع دستگاه های ذیربط می گردد و علاوه بر آن مردمی بودن نظام هم ، با پرسشهای مخربی روبرو می شود که برای بقاء نظام جمهوری اسلامی ایران مخاطره انگیز خواهد بود .

این روزها گفت و شنودهایی که پیرامون برگزاری انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی بگوش می رسد نگران کننده است چرا که در میان این صحبت ها مباحثی در خصوص خرید و فروش رای نیز به میان می آید و هرگاه کسی می گوید که من قصد ورود به مبارزات انتخاباتی را دارم از او می پرسند چقدر پول داری؟!!!

چه تعداد رای می توانی از مردم بخری؟

به چند نفر می توانی شام و ناهار بدهی؟

حجم هدایایی که برای دلخوشی مخاطبانت به ویژه مردم روستایی می توانی به آنها بدهی چقدر است؟

رابطه ات با فلان مراکز چگونه است؟

و مباحثی از این دست بسیار است که اگر با همین روند به زمان برگزاری انتخابات نزدیک شویم دیگر چیزی از ارزشهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مربوط به اراده مردمی در اداره امور کشور باقی نخواهد ماند.

چنین به نظر می رسد کسانی که حول محور این مباحث سخن می گویند یادشان رفته که برای چه منظوری در کشورمان انقلاب رخ داده است.

یادشان رفته که انقلاب شده است تا حاکمیت زر و زور و تزویر نباشد.

یادشان رفته که این همه هزینه داده شده است تا مردم به آگاهی های لازم برسند و بر اساس آن آگاهی ها دست به انتخاب بزنند.

باید دید چه وقایعی رخ داده که اینها به این نتایج رسیده اند که می توان رای مردم را با پول خرید و با تزویر به هر سویی کشاند و با زور تسلیمشان کرد؟

شاید هم حق با آنها است و در این زمینه تجاربی داشته باشند و بر اساس آن تجارب به این نتایج دست یافته اند که در این صورت باید هوشیاری کسانی که به دنبال سلامت انتخابات هستند بیشتر از قبل باشد و با استفاده از منابع و ابزارهایی که می توان انتخابات را با کمترین تخلفات و جرایم برگزار کرد مانع از بروز ناسلامتی در این رویداد بزرگ گردند.

به همین منظور و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ، طرح سالمسازی انتخابات از طریق ایجاد و برقراری آمادگی های ویژه در دستگاههای ذیربط برای پیشگیری از بروز جریانهای سوء و مقابله و رسیدگی صحیح و سریع به تخلفات و جرایم احتمالی، ضروری به نظر می رسد .

نظرات 1 + ارسال نظر
داریوش فریاد رامسر پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:35

سلام بسیار بجا و مو شکافانه برخورد کردید دوست گرامی .ولی متاسفانه این بد عت های غلط در عرصه رقابت وجود دارد و نگاه ان در بیرون و محافل است ایکاش میشد محرض کرد . این نوع تخلفات را چون بی شک این گونه معاملات ژشت دست صورت می گیرد که قانون اینجا نمی تواند ورو ژیدا کند انگاری قانون را دور می زنند . با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد